Vodafone і університет Шевченка займуться розвитком Data Science в Україні
Vodafone Україна і Київський національний університет імені Тараса Шевченка підписали меморандум про співпрацю з розвитку освітнього напряму Data Science (Наука про дані) у період 2017-2020 рр. Співпраця передбачає спільну розробку і створення освітніх програм, а також організацію практики для студентів четвертих курсів економічного факультету спеціальності «Економічна кібернетика».
«Бізнес майбутнього будується на Big Data, а його успіх залежить від того, наскільки ефективно бізнес з цими даними працює. На сьогоднішній день тільки високотехнологічні компанії можуть дозволити собі працювати з Big Data. Щодня ми обробляємо близько семи мільярдів цифрових записів, що майже дорівнює чисельності населення Землі. За допомогою математичного моделювання ми вибудовуємо зв’язки між цими даними і визначаємо залежності, які допомагають нам в прийнятті того чи іншого бізнес рішення, – коментує начальник відділу CRM і Digital комунікації Vodafone Україна Володимир Рибалко. – Подібні аналітичні продукти створюють фахівці з великих даних, попит на яких буде тільки рости. Спільно з КНУ ім. Т.Шевченка ми розробимо першу в Україні програму підготовки Data-фахівців у цій професії, яка за версією Harvard Business Review стане однією з найперспективніших і привабливих професій 21 століття».
У рамках угоди учасники меморандуму створять робочу групу, до якої увійдуть викладачі економічного факультету та співробітники Vodafone Україна, які спеціалізуються на роботі з Big Data. Завданням робочої групи стане проведення спільних наукових робіт та інтеграція накопичених знань і глобальної експертизи Vodafone у навчальні програми для студентів.
«Підготовка фахівців високого рівня супроводжується постійною актуалізацією навчальних планів з урахуванням потреб життя і розвитку науки, а також вимог Болонського процесу, підготовкою підручників нового покоління, викладанням спеціальних дисциплін іноземними мовами, запровадженням інтерактивних технологій у навчальному процесі, а також інтеграцією освіти з практикою на підприємствах, в установах і організаціях. Спільно з Vodafone ми створимо якісний інноваційний продукт і інтегруємо його в освітній процес», – коментує декан економічного факультету Київського національного університету ім. Т. Шевченка Віктор Базилевич.
Практика студентів пройде в дирекції з маркетингу Vodafone Україна, зокрема, у відділі CRM і Digital комунікації. Даний відділ займається глибинним аналізом великих даних, які використовують для розвитку абонентської бази. В основні завдання групи Data-фахівців входить: побудова економетричних моделей для визначення поведінки абонентів, продажу продуктів і послуг, ін. Аналіз великих даних дозволяє компанії розпізнати можливі потреби клієнта і сформувати пропозиції, яких клієнт потребує в певний момент часу. Студенти на практиці ознайомляться з роботою інформаційних технологій, які забезпечують обробку надвеликих масивів інформації, а також проведуть різного роду дослідження.
Про Big Data
Big Data (великі дані) – сукупність підходів, інструментів і методів обробки структурованих і неструктурованих даних величезних обсягів і значного різноманіття для отримання зрозумілих для людини результатів, ефективних в умовах безперервного приросту даних.
Про Data Science
Data Science (наука про дані) – наука, яка вивчає проблеми аналізу, обробки і представлення даних у цифровій формі. Основна практична мета професійної діяльності в науці про дані – виявлення закономірностей у даних, вилучення знань з даних в узагальненій формі і практичне застосування отриманих результатів. У науці про дані передбачається опора на апарат математичної статистики, штучного інтелекту, машинного навчання. Спеціалізація «вченого з даних» (Data Scientist) з початку 2010-х років вважається однією з найпривабливіших, високооплачуваних і перспективних професій.
Про Vodafone
Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв’язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 26 країнах, має партнерські угоди з операторами 49 країн та надає послуги фіксованого широкосмугового доступу в інтернет на 17 ринках. Станом на 30 вересня 2016 Vodafone надає послуги 470 мільйонам абонентів мобільного зв’язку і 14 мільйонам користувачів фіксованого інтернету. Більш детальна інформація на сторінці www.vodafone.com
Про Університет
Київський національний університет імені Тараса Шевченка – це класичний університет дослідницького типу, провідний сучасний науково-навчальний центр України. Університет здійснює підготовку та перепідготовку фахівців за 14 спеціальностями ОКР “Молодший спеціаліст”, 55 напрямками ОКР “Бакалавр”, 49 спеціальностями ОКР “Спеціаліст” та 98 спеціальностями ОКР “Магістр”. Освоюють їх 26 тис. студентів. Вищу кваліфікацію в університеті здобувають 1645 аспірантів і 125 докторантів. У 2015 році Київський національний університет імені Тараса Шевченка зайняв перше місце в консолідованому рейтингу вузів України, складений інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua». Станом на січень 2016 Київський національний університет імені Тараса Шевченка посідає перше місце серед вищих навчальних закладів України та 1028-е місце серед університетів світу в рейтингу Webometrics. Більш детальна інформація на сторінці www.univ.kiev.ua