Бізнес форум «Корпоративна соціальна відповідальність як фактор розвитку економіки»
19 листопада 2015 р. кафедрою Міжнародної економіки та маркетингу Економічного Факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка у межах IV Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні виклики розвитку світової економіки» було організовано та проведено бізнес форум «Корпоративна соціальна відповідальність як фактор розвитку економіки».
Форум було присвячено надзвичайно актуальній темі – розробці, імплементації та розвитку стратегій корпоративної соціальної відповідальності у діяльності компаній різної галузевої приналежності.
Сучасний світ розвивається в умовах гострих соціальних проблем. У зв’язку із цим особливого значення набувають питання соціальної корпоративної відповідальності бізнесу, оскільки саме тут сконцентровані основні фінансові і матеріальні ресурси, які дозволяють вирішувати питання, які постають у світі соціальних проблем. Концепції КСВ виявляються у наявності певних потреб, орієнтованих на забезпечення своєї ресурсної бази, при цьому за основу береться соціально-економічна складова як у поточному періоді, так і в перспективі.
У роботі бізнес форуму взяли участь представники іноземного бізнесу в Україні, провідні вітчизняні підприємці, науковці та студентство.
Привітальне слово до відкриття бізнес форуму було надано завідуючій кафедрою Міжнародної економіки та маркетингу професору А.О. Старостіній, яка наголосила, що основною метою проведення цього заходу є необхідність об’єднання зусиль основних учасників процесів реформування вітчизняної освіти та науки – влади, уряду, громадських організацій і бізнесу – саме на засадах соціальної відповідальності перед суспільством. Без взаємного узгодження професійних інтересів цих сил, неможливе вирішення нагальних проблем сталого розвитку української економіки.
Основну ідею форуму було підтримано і розвинуто у вступній промові модератора форуму, професора Д.О. Баюри: «Сучасна стратегія КСВ формує для бізнесу нові конкурентні можливості, дозволяє мінімізувати корпоративні та ринкові ризики, дає змогу розвинути нові драйвери сталого розвитку. Сучасні соціально орієнтовані компанії створюють у своїй структурній будові відокремлені департаменти, котрі займаються розробкою та імплементацією стратегії КСВ. А це, своєю чергою, прямо впливає не тільки на економічні результати діяльності компанії, а й на сприйняття її клієнтами, контрагентами та, головне, інвесторами».
Своє бачення практичних аспектів проблематики корпоративної соціальної відповідальності висловили фахівці провідних іноземних компаній. Так, піар-директор компанії «Intel» Марія Бородай наголошує, що КСВ – це не благодійність, а насамперед – це «велике спасибі» від компанії тим, для кого вона працює». Свою можливість «змінити світ на краще» глобальна корпорація Intel побачила у сфері освіти. Її мета – опанування учнями «навичок ХХІ століття», завдяки яким вони, закінчивши школу, зможуть бути конкурентними у сучасному суспільстві, реалізувати себе як особистості та професіонали.
Цю ідею підтримав генеральний директор ПрАТ «Автокапітал» Ярослав Пригара, який зазначив, що «одна компанія не може змінити світ, але може стати достатнім прикладом того, що він змінюється на краще». Пан Пригара акцентував, насамперед, на необхідності дотримання етичних норм ведення бізнесу, а прикладами прямої реалізації стратегії КСВ ПрАТ «Автокапітал» називає такі напрями діяльності, як вирішення проблеми зайнятості, підтримку молодих талантів, пропаганду здорового способу життя тощо.
Маркетинг-менеджер представництва «Epson Europe B. V.» в Україні Юлія Соколова озвучила іще один важливий постулат, суть якого полягає у тому, що компанія досягає найвищого рівня впливу стратегії КСВ саме тоді, коли корпоративна соціальна відповідальність стає частиною філософії компанії та тісно пов’язана з управленням останньою.
Підсумовуючи виступи спікерів, координатор освітніх програм Центру «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» Ольга Янковська зазначила, що «основними завданнями сучасного соціально орієнтованого бізнесу має стати налагодження партнерства між бізнесом і закладами освіти, від садочка до університету, зменшення «розриву в навичках» (зокрема завдяки неформальній освіті) та вплив на національні політики». Цю ідею підтримав і Дмитро Зайцев, директор компанії «Dynamic Development Laboratories», акцентувавши на необхідності з боку компанії забезпечення всебічної мотивації співробітників, сприянню їх освіти та навчання, підвищення кваліфікаційних якостей та розвитку освітніх інвестицій. Таку стратегію компанії пан Зайцев продемонстрував власним прикладом, адже наразі він навчається на програмі МВА у бізнес школі «КНУ МВА».
Питання, підняті спікерами на бізнес форумі, викликали жваву дискусію серед представників не тільки вітчизняного бізнесу, а й науковців, а також знайшли резонанс серед студентів, які не тільки активно ставили запитання, а й висловлювали власне бачення цієї проблематики, вели цікаву полеміку зі спікерами форуму.
Результатом обговорення теми корпоративної соціальної відповідальності, піднятої на бізнес форумі ««Корпоративна соціальна відповідальність як фактор розвитку економіки», стало прийняття спільної Резолюції, основні положення якої можуть бути використані як у практичній діяльності компаній, так і у навчально-освітньому процесі.