Перший етап програми “Розвиток лідерського потенціалу університетів України”
2-го березня 2016 року урочисто розпочато перший етап програми “Розвиток лідерського потенціалу університетів України”, для участі в якій протягом 2016-17 років було відібрано 12 університетів, серед яких і команда Київського національного університету імені Тараса Шевченка (http://www.univ.kiev.ua/news/7265). Команда університету отримала грантову та менторську підтримку для втілення освітніх реформ в Україні, і зокрема в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, і зможе співпрацювати та обмінюватися досвідом з академічним партнером зі Сполученого Королівства – Нортумбрійський університетом.
Основна мета програми – здійснити якісні зміни в український вищій освіті та забезпечити майбутні покоління українців освітою, на яку вони заслуговують. Програма “Розвиток лідерського потенціалу університетів України” є результатом партнерства Британської Ради в Україні, Фундації лідерства вищої освіти (Сполучене Королівство) та Інституту вищої освіти НАПН України.
Сесія «Центр розвитку», яка проходила 2-4 березня 2016 року в Києві стала першим заходом Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України та була спрямована на реалізацію трьох ключових цілей:
1. Офіційно представити загальну концепцію Програми, її бачення та мету.
2. Вперше об’єднати разом 12 університетських команд, які було відібрано для участі в Програмі.
3. Підготувати команди через реалізацію низки інтерактивних завдань і створення моделей, концепцій та підходів до спільної роботи, що дасть їм змогу отримати якнайбільше для навчання під час сесії «Академія змін» (червень 2016 р.) та під час інших складових Програми.
Команда на цьому тренінгу була представлена 5 учасниками від Київського національного університету імені Тараса Шевченка: проректором із науково-педагогічної роботи (міжнародне співробітництво) Петром Бехом, заступником декана факультету психології з наукової роботи та міжнародного співробітництва Світланою Пащенко, аспірантом кафедри соціальної психології Тарасом Карамушкою, доцентом кафедри економічної кібернетики економічного факультету Ганною Харламовою та доцентом кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності економічного факультету Максимом Ситницьким.
Куратором проекту від Програми виступила Валерія Міляєва, доктор психологічних наук, завідувач НДЛ культури лідерства та професор кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.
Офіційне відкриття Програми відвідали із привітаннями: Наталя ВАСИЛЮК, заступник директора Британської Ради в Україні; Інна СОВСУН, заступник Міністра освіти та науки України, Хелен ФЕЙЗІ, представниця Посольства Великої Британії в Україні та Василь КРЕМЕНЬ, Президент НАПН України. Загальне бачення і контексти Програми презентували Леслі ХАКСЛІ, Даг ПАРКІН, Стюарт ХАНТ, які представляли Фундацію лідерства у вищій освіті (Велика Британія).
Протягом 3-х днів лідери Київського національного університету імені Тараса Шевченка разом з іншими 11 командами-переможницями (http://www.britishcouncil.org.ua/selection-results) тренувалися за спеціально розробленою програмою Фундації лідерства вищої освіти (Сполучене Королівство), зокрема:
Сесія 1: Розуміння контекстів і оточення: аналіз PESTLE – контекст оточення; SWOT-аналіз – інституційний контекст; SWOТ-прогрес – як ваш проект реагуватиме на цей контекст?
Сесія 2: Спільна робота, колективна та індивідуальна енергія: ролі та обов’язки, шляхи спільної роботи; аналітична практика (рефлексія), особиста відданість.
Сесія 3: Знайомство з Академією змін; аналіз команд: командні виклики; мозковий штурм: якості та характеристики для спільної роботи; команди, моделі команд, ролі у командах за Белбіном.
Сесія 4: Погляди на лідерство: робота з іншими командами (з партнерами) – підготовка до співпраці з університетами Великої Британії; погляди на лідерство; вибір патерну лідерства; лідерство та зміни у контексті вищої освіти; розподіл лідерських ролей у процесі реалізації проекту.
Сесія 5: Креативність, участь і залучення: креативність: творча енергія — спільна енергія для лідерства під час змін; вправа з розвитку творчого мислення; командний виклик ; кейси (вища освіта/приватний сектор) щодо змін із застосуванням підходів залучення та креативності, залучення співробітників/студентів, розподіленого лідерства.
Сесія 6: Комунікація, зацікавлені сторони і вплив: стилі спілкування та навички слухання; знайомство з інструментами аналізу зацікавлених сторін (стейкхолдерів) для подальшого використання у проектах під час підготовки до Академії змін; планування залучення.
Сесія 7: Розуміння стилів мислення та орієнтація на зміни: стилі мислення: самоусвідомлення у лідерстві; орієнтація на зміни; емоційні реакції на зміни (за Кублер Росс); індивідуальні профілі особистостей (16 типів особистості).
Подальший розвиток проекту передбачає психологічну діагностику команди. Учасники команди КНУ імені Тараса Шевченка отримали Сертифікати.
Попереду – активна та системна робота з реалізації дворічного проекту команди «Скіллз Плюс Портал для Лідерства (СППЛ)» (за підтримки Британської ради в Україні) Команда «Скіллз Плюс Портал для Лідерства (СППЛ)» (за підтримки Британської ради в Україні)