Досвід участі студентки кафедри економіки підприємства в програмі академічної мобільності Еразмус+
Мій досвід Еразмус + розпочався з отриманого повідомлення про програму в Університеті Нікосії і, як результат, подачі необхідних документів до КІМВ, оскільки дана програма пропонувалася студентам саме цього інституту і включала напрямки “Міжнародні відносини” та “Бізнес”. Звичайно, я обрала другий варіант.
У мене була достатня мотивація для участі в програмі – бажання отримати новий досвід,знання,знайомства, а також можливість порівняти європейську освіту з українською. Попри велику кількість бажаючих, я сподівалася на успіх і все ж таки я стала однією з шести студентів, що отримали грант і мали можливість податися в далеку країну Республіка Кіпр з метою вивчення предметів за фахом, консультації з провідними викладачами університету та налагодження культурного обміну зі студентами з усього світу.
Без сумніву, я була рада можливості навчатися в іншій країні, тим не менше, відчувала страх невідомого. Та сідаючи в літак, я налаштувала себе на те, щонаступні4 місяці стануть найкращим періодом мого студентства. Так і сталося.
Університет Нікосії приймає студентів з усіх країн світу, підтримуючи розвиток дружніх відносин у дусі співпраці та взаєморозуміння, а також має передовий досвід в галузі освіти завдяки високим стандартам навчання, та постійному вдосконаленню академічного середовища. Крім навчальних занять, університет пропонує студентам можливість взяти участь в цілому ряді заходів, в тому числі у діяльності студентських клубів, спортивних змаганнях, публічних лекціях та семінарах.
Навчальний процес
Основною мовою викладання в університеті є англійська. Дисципліни для вивчення я вибирала самостійно, виходячи з власних інтересів. Кожен курс мав 6 кредитів ECTS. Я обрала 5 предметів, які у сумі становили 30 кредитів ECTS. Усе це давало достатньо часу не тільки на підготовку до пар і власних досліджень, а й на відпочинок і подорожі, оскільки я мала розклад із вільними п’ятницями.
Загальна атмосфера на лекціях була дружньою. Викладачі заставляють (читати “надихають”) брати активну участь в обговореннях, ставити запитання, висловлювати свою позицію щодо різних дискусійних тем усіх без винятку. Ставлення до студентів серйозне, їх не засуджують і не принижують їх гідність, якщо вони щось не підготували чи не вивчили.Студент може й посперечатися із викладачем чи висловити власну думку, яка не сходиться із думкою наставника. Крім того, студенти завжди отримують фідбек щодо письмових робіт у вигляді коментарів до більшості виконаних завдань, порад, настанов, похвали. І все це не показово – про якість і оцінку вашої роботи знаєте тільки ви і наставник.
Цікавий факт: викладачі незвертаються до студентів на прізвище, а з поваги знають їх імена вже на другій парі.
Ще однією особливістю організації навчального процесу є вільний wi-fi. Ніхто не переживає за те, що отримавши вільний доступ до інтернету, студент буде списувати на іспитах, а на лекціях сидіти у соціальних мережах, адже можливість швидкого доступу до інформації з власного комп’ютеру чи телефону – невід’ємна складова навчального процесу. Більше того, відсутність wi-fi не сподобалася б не лише студентам, а й викладачам, які часто використовують його на парах, застосовуючи, наприклад, для відтворення інформативних відео, статей чи проведення опитувань.
Окрім того, кожне лекційне заняття візуалізоване. Проектор використовується завжди. Вам показують те, чоговчать і обов’язково надсилають презентацію на електронну пошту. Так Ви можете в будь-який момент пригадати все, щобуло на лекції.
В ході підготовки до пари,крім презентації, cтуденти також мають прочитати 1-2 статті чи ознайомитися з певною темою у підручнику. Пошукнеобхідного матеріалу в бібліотеці займе не більше 5 хв. Все комп’ютеризовано, тому Ви відразу бачите, де знаходиться ваша книга, йдете і берете. Більшість книжок можна замовити і взятии додому. Готуватися до семінаруви теж скоріше за все будете у бібліотеці, адже пануюча атмосфера сприяє збільшенню продуктивності.
Складання іспитів стає справжнім викликом для студентів, оскільки попереднього списку і з запитаннями немає. Завдання цікавіта різносторонні, змушують не тільки знати, а й мислити, аналізувати, робити висновки. Роботи перевіряються ретельно, тому результати студенти отримують не менше, ніж через тиждень. Це забезпечує справедливе оцінювання студентів. Крім того, бали оприлюднюються анонімно. На іспиті можна їсти і пити – до вашого стресу і напруги ставляться з розумінням.
Узагальнення
Загалом, Університет Нікосії надзвичайно вразив організацією навчальної та соціальної діяльності студентів. За час перебування в ньому, я не тільки змогла підвищити рівень знань у сфері бізнесу та економіки, а й повністю зануритися в студентське життя. Я приємно здивована непересічною гостинністю та чуйністю кіпріотів як нації, у той час як і вражена компетентністю професорів-практиків в університеті, жагою до знань, вихованою у студентів Університету Нікосії. Академічна діяльність в Університеті спрямована на колективну роботу, майстерність презентації та вміння робити наукові дослідження.
На завершення скажу одне – Еразмус+ це неймовірний досвід, який варто здобути усім, спраглим до нового, студентам. Тому подавайте документи на программу навчання по обміну і Ви ніколи про це не шкодуватимите!
студентка 4 курсу, спеціальності Економіка підприємства-1
Діана Греля