Спеціальність 051 Економіка
Освітня програма «Економічна аналітика та статистика»
«Економічна аналітика та статистика» – сучасна навчальні програма, головним завданням якої є набуття знань та формування практичних вмінь аналізу економічних процесів.
Аналітика – це мистецтво розкриття природи та поведінки явищ і процесів в усіх сферах життя, у тому числі у бізнесі, де основу підготовки аналітиків складають статистичні методи поєднані з майстерністю кількісного оцінювання та інтерпретації отриманих результатів.
Презентація освітньої програми
Головним завданням освітньої програми є забезпечення фахової підготовки у галузі статистичного оцінювання та аналізу масових явищ і процесів задля прийняття ефективних управлінських рішень на різних рівнях: мікро- (мале підприємство, господарство), мезо- (агентство, компанія, корпорація), макро- (міністерство, відомство, державне управління)
Оволодіння статистичними методами дозволяє студентам набути сучасних навичок аналітичної діяльності:
Цілеспрямованість – орієнтація на досягнення конкретних цілей, а саме, вирішення практичних, управлінських і пошукових завдань (результатів в практичній діяльності).
Системність – комплексний підхід до аналізу та вирішення проблем з урахуванням їх ролі у загальній структурі забезпечення діяльності організації.
Актуальність – відповідність діяльності сучасним запитам практики з огляду на їхню пріоритетність.
Прогностичність – спрямованість діяльності «на випередження», тобто проведення упереджувального аналізу з елементами прогнозування і моделювання та підготовка управлінських рішень. Потребує визначення динаміки процесу і попередження можливих негативних наслідків, розробка сценаріїв розвитку процесу чи ситуації, її експертне прогнозування.
Ініціативність – виявлення і опис проблем, формулювання завдань і способів їх вирішення, розробка конструктивних пропозицій і рекомендацій.
Об’єктивність – відсутність тенденційності, неупередженість аналітика щодо процесу дослідження та його результатів.
Повнота – використання усієї наявної інформації та пошук альтернативних джерел. Висунення гіпотез і перевірка різноваріантного перебігу подій, версій про сутність і причини явища, визначення закономірностей його розвитку.
Альтернативність – вміння формулювати і висловити власну незалежну думку за результатами проведеного дослідження і довести її до вищого за рангом керівництва.
Гнучкість – швидка адаптація до суспільно-політичних та економічних змін без модифікації структури методів і засобів реалізації аналітичної роботи.
Аргументованість – отримання переконливих результатів аналітичної роботи на основі сучасних досягнень науки, ефективних інформаційних і аналітичних технологій.
Переваги освітньої програми
Набуття статистичних навичок та вмінь прикладного аналізу є невід’ємною вимогою високої кваліфікації аналітика. Широке застосування статистичних методів набуло поширення в таких галузях:
- Аудит – застосовуються методи статистичної репрезентації даних вибіркових обстежень всіма провідними аудиторськими компаніями. На основі історичних даних будуються статистичні прогнози безперервної діяльності підприємств (going concern).
- Фінанси та банківська діяльність – оцінюються ризики відносно платоспроможності галузей економіки та суб’єктів ринку. Процеси бюджетування підприємств тісно пов’язані зі статистичним збором та аналізом результатів діяльності.
- Маркетинг – здійснюється планування маркетингової політики компаній на підставі результатів спеціально організованих статистичних обстежень, оцінюється репрезентативність даних вибіркових досліджень, визначається обсяг і структура продажу, оцінюється ємність ринку, вивчаються споживацькі настрої і наміри, прогнозується розвиток ринку.
- Менеджмент – статистичне забезпечення прийняття ефективних управлінських рішень, оцінювання передумов прийняття рішень та різноваріантність їхніх наслідків.
Широкого застосування набули статистичні методи аналізу і в інших суспільних науках: соціології, психології, біології, медицині, геології, географії, хімії, фізиці, інжинірингу, юриспруденції, державному управлінню, тощо.
Випускники освітньої програми
Висококваліфіковані аналітики, що мають високий попит на ринку праці в усіх сфер суспільства:
– державних органах влади;
– науково-дослідних інституціях;
– міжнародних організаціях;
– медичних компаніях;
– страховому бізнесі;
– торгівлі та логістиці;
– фінансово-банківському секторі;
– маркетинговій діяльності;
– ІТ сфері;
– агробізнесі.
ПЕРЕЛІК ДИСЦИПЛІН БАКАЛАВРАТУ
ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
«Економічна аналітика та статистика»
Код | Навчальні дисципліни | Кількість аудиторних годин | Форма
підсумкового контролю |
1. Обов’язкові навчальні дисципліни | |||
1.1. | Вступ до університетських студій | 60 | залік |
1.2. | Українська та зарубіжна культура | 90 | залік |
1.3. | Економікс: мікро та макроекономіка | 150 | іспит |
1.4. | Вища математика | 150 | іспит |
1.5. | Основи трудового права | 60 | залік |
1.6. | Теорія грошей | 120 | іспит |
1.7. | Стратегія розвитку «зеленої економіки» | 60 | залік |
1.8. | Іноземна мова професійного спрямування | 450 | іспит |
1.9. | Історія економічної думки | 90 | залік |
1.10. | Статистична електронна документація | 150 | іспит |
1.11. | Основи програмування (Python) | 150 | іспит |
1.12. | Статистика | 300 | іспит |
1.13. | Мікроекономіка | 150 | іспит |
1.14. | Світова економіка | 120 | залік |
1.15. | Статистичні засоби візуалізації даних | 90 | залік |
1.16. | Теорія ймовірностей та математична статистика | 150 | іспит |
1.17. | Бухгалтерський облік | 120 | залік |
1.18. | Макроекономіка | 120 | залік |
1.19. | Менеджмент | 120 | залік |
1.20. | Теорія ризиків | 120 | залік |
1.21. | Багатовимірні статистичні методи і моделі | 150 | іспит |
1.22. | Маркетинг | 120 | іспит |
1.23. | Економіка фірми | 120 | залік |
1.24. | Статистичний аналіз часових рядів | 150 | іспит |
1.25. | Економетрика | 120 | залік |
1.26. | Філософія | 120 | залік |
1.27. | Бізнес статистика | 300 | іспит |
1.28. | Теорія і практика вибіркових обстежень | 120 | залік |
1.29. | Демографічна статистика | 150 | іспит |
1.30. | Статистичний аналіз взаємозв`язків | 150 | іспит |
1.31. | Науковий образ світу | 90 | залік |
1.32. | Соціально-політичні студії | 60 | залік |
1.33. | Інвестиційний аналіз | 150 | іспит |
1.34. | Програмування (SQL) | 150 | іспит |
1.35. | Статистичні пакети для соціальних наук | 90 | залік |
Загальний обсяг обов’язкових компонент: | 5400 годин | ||
Студентам пропонується навчання за двома спеціалізаціями (на вибір): | |||
Спеціалізація “Статистика макроекономічних процесів”
Спеціалізація з макроаналізу включає вивчення моделей поведінки суб’єктів економіки в цілому та галузевих ринків. Оцінювання економічних закономірностей здійснюється задля оптимізації діяльності суб’єктів економіки та розробки стратегій їхнього розвитку. |
|||
Код | Навчальні дисципліни | Кількість аудиторних годин | Форма
підсумкового контролю |
2.1. | Статистичні методи програмної обробки даних | 90 | залік |
2.2. | Макроекономічна статистика | 150 | іспит |
2.3. | Організація статистичних обстежень | 150 | іспит |
2.4. | Статистичний аналіз кон`юнктури товарних ринків | 150 | залік |
2.5. | Соціальна статистика | 150 | іспит |
2.6. | Міжнародна статистика | 150 | іспит |
2.7. | Фінансова статистика | 150 | іспит |
2.8. | Статистика якості інформації | 150 | іспит |
2.9. | Статистика державних фінансів | 150 | іспит |
2.10. | Система національних рахунків | 120 | залік |
Загальний обсяг компонент блоку: | 1410 годин | ||
|
|||
Спеціалізація “Бізнес аналітика”
Спеціалізація Бізнес-аналітика має на меті оволодіння прийомами статистичного аналізу діяльності компанії, для розробки та обґрунтування управлінських рішень. Яка включає організацію статистичного моніторингу на підприємстві, оцінюванні ефективності діяльності і якості прийняття управлінських рішень, економічних ризиків, очікуваних результатів від різноваріантних бізнес-моделей розвитку. |
|||
Код | Навчальні дисципліни | Кількість аудиторних годин | Форма
підсумкового контролю |
2.1. | Статистичні системи в бізнесі | 90 | залік |
2.2. | Статистичні індикатори економічного розвитку | 150 | іспит |
2.3. | Статистичний моніторинг | 150 | іспит |
2.4. | Статистичні методи в маркетингових дослідженнях | 150 | залік |
2.5. | Статистика рівня та умов життя населення | 150 | іспит |
2.6. | Статистика діяльності зовнішнього сектору | 150 | іспит |
2.7. | Грошово-кредитна статистика | 150 | іспит |
2.8. | Статистичний аналіз даних | 150 | іспит |
2.9. | Статистичний аналіз фінансів підприємств | 150 | іспит |
2.10. | Економіко – статистичні стандарти | 120 | залік |
Загальний обсяг компонент блоку: | 1410 годин | ||
Вибіркові предмети (студент самостійно обирає додаткові навчальні предмети) | |||
Загальний обсяг компонент блоку: | 390 годин | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
7200 годин |
Для формування практичних навичок статистика-аналітика усі студенти забезпечуються базами для проходження виробничої практики.