Каніщенко Олена Леонідівна

Науковий ступінь: Доктор економічних наук

Вчене звання: професор

Посада: професор кафедри міжнародної економіки та маркетингу

Контактна пошта: okanisch@ukr.net

Навчання:

  • 1977 – 1982 – Київський Державний університет ім. Т.Г.Шевченка, економічний факультет, диплом з відзнакою.
  • 1982 – 1988 – Київський Державний університет ім. Т.Г.Шевченка, кафедра політичної економії, диплом кандидата економічних наук.
  • 1991 – атестат доцента.
  • 1994 – 1995 – Rensselaer Polytechnic Institute, Центр підприємництва, Трой, Нью-Йорк, США. “Стратегії бізнесу ”, сертифікат.
  • 1999 – SIDA, Стокгольм, Швеція, “TQM”, сертифікат.
  • 1999 – 2000 – Промислова компанія “Celotex Corp.”, Тампа, Флорида, США, стажування (internship).
  • 1999-2000 – Фулбрайт-стипендиат, професор-досдідник, University of South Florida, Тампа, Флорида, США.
  • 2000 – Loyola College of Maryland, Балтимор, Меріленд, США.
    – Інтернет-дизайн, Міжнародний проект “Українська дистанційна освіта”, підготовка online-курсу “Міжнародний маркетинг”, сертифікат.
  • 2004-2007 – докторантура, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна
  • 2011 – атестат професора.

Пройдені курси:

2016 – British Council Ukraine, Academic Teaching Excellence – English as the Medium of Instruction Course. Оксфордський Університет. 11-15.01.2016 м. Київ. Сертифікат.

Стажування:

  • 2019 – ISMA University (Вища школа менеджменту інформаційних систем) – Internship (108 hours) “Internationalization of University activities: European experience” April 22-August 30, 2019, Riga, Latvia. Certificate б/н.
  • 2019 – Prometheus: Маркетинг: розробка та продаж пропозиції цінності. Онлайн курс. Україна 07.10.2019.
  • 2019 – Національна агенція з якості бізнес освіти: онлайн тренінг 10.10.19 р. Експерт з акредитації освітніх програм

Трудова діяльність:

  • З серпня 1982 р. працювала викладачем кафедри політичної економії Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”, а з грудня 1987 року по вересень 2002 року – викладачем, потім доцентом кафедри промислового маркетингу НТУУ”КПІ”.
  • 2002 – 2004 рр. – обіймала посаду доцента кафедри міжнародної економіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
  • 2004 – 2007 рр. – перебувала у докторантурі економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка і у лютому 2008 р. захистила докторську дисертацію на тему “Методологія і практика міжнародного маркетингу в Україні”.
  • З вересня 2007 р. працює на посаді доцента і професора кафедри міжнародної економіки та маркетингу.

Громадська діяльність: 

  • 2010-2019 – Вчений секретар спеціалізованої вченої ради Д 26.001.12 при Київському національному університеті імені Тараса Шевченка
  • 2019- теперешній час – член МНК МОН України
  • 2019 – експерт НАЗЯВО з акредитації освітніх програм ЗВО

Викладає курси:

Блок 1 (Баклавратура)

  • Міжнародний маркетинг
  • Міжнародна логістика
  • Маркетинг
  • Економічне обгрунтування маркетингових проектів

Блок 2: (Магістратура)

  • Управління міжнародним маркетингом
  • Методологічні та практичні аспекти міжнародного маркетингу (англ. мовою, PhD)
  • Методологія та організація економічних наукових досліджень

Наукові інтереси: International Marketing

Основні наукові праці:

Автор 135 наукових та навчально-методичних праць

Монографії:

  1. Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств: Монографія. – К.: Знання, 2007. – 448 с.: іл.
  2. Глобальные трансформации международной экономической системы. Коллективная монография / Старостина А.А., Павлинов И.А., Скодорова Л.К. и др. – Киевский нац. ун-т им. Тараса Шевченко, Приднестр. гос. ун-т им. Т.Г. Шевченко, Рыбниц. филиал – Тирасполь: Изд-во Приднестр. ун-та, 2015. – 348 с. – §1.2., С. 26-67. (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 42с.).

Наукові статті:

  1. Економічне обґрунтування використання екологічних розробок: аспекти міжнародного співробітництва / Kanishchenko О., Chuprina N., Jaworska M. – Wspolchesne wizwania teorii i praktyki: gospodarka – swiat – chlowiek. Redakcja naukowa Prof nadzw. Joanna Nowakowska-Grunt i Prof nadzw. Joanna Jasinska – Katowice: Wydawnictwo naukowe sophia. –2018, Str. 150-166. (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 6 с.).
  2. Determining Consumer Preferences for Characteristics of Innovative Products / Kanishchenko О., Spivakovsky S., Spivakovska T. – ACBSP Fall 2018 Region 8 Conference in Paris, November 15-17, 2018 (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 4 с.).
  3. Marketing Strategies of Companies in Internationalization Process / Kanishchenko О., Spivakovsky S., Spivakovska T., Shahira Elalfy – Journal of Advanced Research in Law and Economics // Quarterly, Volume IX, Issue 6(36), Fall 2018, P. 2155-2163. ISSN: 2068-696X Journal’s DOI: https://doi.org/10.14505/jarle SCOPUS (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 3 с.).
  4. Підвищення якості корпоративного управління в державних акціонерних товариствах в Україні / Осецький В.Л., Каніщенко О.Л., Pоссо M.В. – Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, Серія: Економіка і управління, Том 30 (69). – № 1. – 2019. (Київ). – С. 12-19 (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 3 с.).
  5. Аналіз впровадження корпоративного управління у світовому економічному просторі / Pоссо M.В., Осецький В.Л., Каніщенко О.Л. – Бізнес-інформ. Науковий журнал. – 2019. – №3 (494). – С. 51-62. (особистий внесок Каніщенко О.Л. – 4 с.)
  6. Kanishchenko O. International marketing under the geopolitical confrontation. //Annales Uniwersitatis Mariae Curie – Skłodowska, Lublin-Polonia. – Vol. XLIX. – Sectio H – 2015. – P. 49-57. – Режим доступу: http://annales.umcs.lublin.pl/sectio_h.php (Index Copernicus)
  7. Каніщенко О.Л. Управління підприємством в умовах посилення нестабільності міжнародного ринкового середовища// «Теоретичні та прикладні питання економіки». Збірник наукових праць, Випуск 1(30). – Київ.: ВПЦ “Київський університет”, 2015. – С.154-162.

Підручники та навчальні посібники:

  1. Міжнародний маркетинг : Підручник. – К. : Видавничо- поліграфічний центр “Київський університет”, 2016. – 480 с.
  2. Міжнародна економіка: термінологічний словник // За заг. ред. А.О. Старостіної К.: «НВП «Інтерсервіс», 2017. – 248 с. (Старостіна А.О., Каніщенко О.Л., Кузьома О.Ю. та ін.)
  3. Маркетинг: термінологічний словник / За заг. ред. проф. Старостіної А.О. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2017. – 154 с. (Старостіна А.О., Каніщенко О.Л., Кочкіна Н.Ю., Журило В.В. та ін.)
  4. Міжнародна економіка : Практикум // За заг. ред. проф. Старостіної А.О. Навчальний посібник. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2015. – 416 с. (С. 38-53)
  5. Міжнародний маркетинг: навчальні матеріали та господарські ситуації: Навч. Посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2012. – 143 с.
  6. International Marketing: study text and cases : Textbook. – K. : Publishing and polygraph center “Kyiv University”, 2012. – 143 p.
  7. Маркетинг: Розділ 10. Міжнародні аспекти маркетингової діяльності:Підручник К.: Знання, 2009. З грифом МОН України. (Старостіна А.О., Гончарова Н.П., Крикавський Є.В. та ін. (всього – 19 осіб)
  8. Маркетинговий менеджмент. Перше українське видання: Підручник. К.: Видавництво “Хімджест”, 2008. З грифом МОН України (Котлер Ф., Келлер К.Л., Павленко І.Ф. та ін. (всього – 17 осіб)
  9. Маркетинг: Ситуаційні вправи: Навч. посібник. К.: Навч. – метод. Центр Консорціум із удосконалення менеджмент – освіти в Україні”, 2005. (З грифом МОН України) Маркетинг: Методичні вказівки до ситуаційних вправ: Навч. посібник. – К.Навч. – метод. центр “Консорціум із удосконалення менеджмент – освіти в Україні”, 2005.
  10. Міжнародний маркетинг: теорія і господарські ситуації. Навч. посібник. К.: ІВЦ “Вид-во “Політехніка”, 2004. (З грифом МОН України)
  11. Міжнародний маркетинг. Навч. посібник.Київ.: Політехніка, 2003. (З грифом МОН України)
  12. Міжнародний маркетинг / Електронний курс // WebCT, UDL (Українська истанційна освіта), листопад 2000 року

Конференції та круглі столи

  1. Disproportion in development of international business / Диспропорції розвитку свтового господарства Міжнародний економічний форум «Економіка. Фінанси. Бізнес. Управління. Глобальні економічні виклики та можливості у цифрову епоху», 21-24 травня 2019 р., С. 107. Київ (КНУ імені Тараса Шевченка)
  2. Аналіз ринкових можливостей компанії в умовах застосування міжнародних економічних санкцій Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Маркетигнг: виклики та рішення» 17-19 квітня 2019 р., Одеса (Одеський національний економічний університет)
  3. Економічна дипломатія в системі міжнародного маркетингового управління // Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг і логістика в системі менеджменту». 25-27 жовтня 2018 р., м. Львів.
  4. “Determining Consumer Preferences for Characteristics of Innovative Products” ACBSP Fall 2018 Region 8 Conference in Paris, November 15-17, 2018
  5. Міжнародна конкурентоспроможність української вищої економічної освіти ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Міжнародні наукові та інноваційно-інвестиційні програми: досвід та результати, 17-18 травня 2017 р. м. Дніпро (ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет»)
  6. Економічна дипломатія в системі міжнародного маркетингового управління Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг і логістика в системі менеджменту». 3-5 листопада 2016 р., м. Львів.
  7. Конкурентоспроможність компаній в умовах міжнародних економічних конфронтацій // XVI Міжнародна науково-практична конференція «Конкурентоспроможність національної економіки»
  8. 2-9 квітня 2016 р., Рас-ель-Хайма, ОАЕ. (7-8 квітня 2016 року, м. Київ, КНУ імені Тараса Шевченка (ОАЕ)
  9. Маркетингові технології в умовах геополітичних конфронтацій // Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми
    економіки та управління підприємствами України в умовах європейської інтеграції», 21–22 квітня 2016 р., м. Дніпропетровськ (ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет»)
  10. Економічні наслідки адміністративних обмежень у міжнародній торгівлі IV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні виклики розвитку світової економіки» 19-20 листопада 2015 р., Київ: Київський національний університет імені Тараса Шевченка 2015. – 261 с. (С. 123-124)
  11. Управління підприємством в умовах посилення нестабільності міжнародного ринкового середовища // ХV Міжнародна науково-практичної конференції «Конкурентоспроможність національної економіки» 26 березня 2015 р., м. Київ, КНУ
  12. International marketing orientation concepts under geopolitical confrontation Концепції управлінської орієнтації міжнародного маркетингу в умовах геополітичних протистоянь Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie Wydział Ekonomiczny Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland/